De eerste week! - Reisverslag uit Sant Cebrià de Vallalta, Spanje van Lotte Fonk - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Sant Cebrià de Vallalta, Spanje van Lotte Fonk - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Oktober 2014 | Spanje, Sant Cebrià de Vallalta

Zaterdag middag en ik zit hier op een balkon met een prachtig uitzicht op zee mijn eerste verhaaltje te schrijven! Morgen zit ik hier alweer een weekje en de tijd is naar mijn idee echt super snel gegaan! Denk dat het komt doordat het ritme zo ontzettend anders is!

Een week geleden op 28 september begon het avontuur, om 10.00 vertrok mijn vlucht richting Barcelona, om een half jaar als au-pair aan de slag te gaan! Ik kwam om 13.15 door de deuren van de aankomsthal, om vervolgens het gezin eindelijk in het echt te ontmoeten! Het is een heel leuk gezin, twee mannen en een dochter van 10 maanden!

Met z'n vieren vertrokken we richting het huis en werd ik verwelkomd met een heerlijke zelfgemaakte paella en daarna was het tijd voor hun om een siesta te houden en voor mij om m'n koffer uit te pakken en m'n kamer in te richten! De rest van de dag was gewoon lekker relaxen en een beetje niks doen!

Maandag ochtend begon mijn eerste 'werkweek' het is alleen niet echt werken te noemen! De dagen beginnen voor mij om 7.40 en dan om 8.00 wacht ik op Lola tot ze wakker wordt, wat tussen 8.00 en 9.00 is, dus in die tijd doe ik lekker mijn eigen dingetje, zoals kopje koffie drinken in de zon op het balkon! Zodra Lola wakker wordt, ben ik tot 15.00 fulltime met haar bezig, zodat haar vader lekker door kan werken op zijn kantoor, die ook in het huis is! Om 15.00 zit mijn 'werkdag' erop en ben ik vrij om te doen en laten wat ik wil! Tot nu toe bestaat dat vooral veel uit dorpjes bezoeken samen met Lola en Pere, om vervolgens David te ontmoeten ergens en dan met z'n vieren ergens op het terrasje wat te drinken en boodschappen te doen voor het avondeten. Rond 22.45 ga ik altijd naar bed en kijk ik nog wat series en dan rond 24.00 ga ik slapen!

Gistermiddag voor het eerst op het strand geweest, aangezien het echt heerlijk weer was! Dus ik heb met Lola en Pere van 13.00 tot 17.00 lekker op het strand gezeten!

Vandaag hebben ze een feestje, dus ik ben erg benieuwd. Het is ter ere van iemand die 2 weken geleden is overleden en diegene hield heel veel van leer en het thema is dan ook leer... Ik zal zo snel mogelijk de ervaringen hiervan delen, aangezien ik echt niet weet wat ik moet verwachten! Maar ik hoorde al vallend dat deze feestjes vaak door kunnen gaan tot 6.00 in de ochtend.. Alhoewel dit niet mijn eindtijd zal worden, want ik heb besloten om morgen mijn hardloop carriere van start te laten gaan! Dam-tot-dam loop is mijn eindgoal voor volgend jaar!

De eerste week is vrij goed gegaan, begin nu een beetje mijn draai te vinden! Eerste dagen was het namelijk echt wel een beetje aftasten, omdat je in een vreemd huis ben, wat niet echt van jezelf is en met mensen die je nog niet echt kent, maar dat gaat nu steeds beter! Ik ben wel blij dat de tijd snel gaat, want daardoor krijg ik het gevoel dat kerst er heel snel aankomt en dat ik iedereen in Nederland weer even kan zien, want ik mis iedereen toch al wel! Ben ook echt heel blij met WIFI, zo hou ik toch nog contact met iedereen;)

De komende week zal vrij hetzelfde zijn en volgende week vrijdag ga ik lekker een dagje naar Barcelona, waar ik heel veel zin in heb, lekker dagje winkelen, dit stond eigenlijk voor gister gepland, maar werd uiteindelijk toch het strand!

Maar tijd om af te sluiten, want we gaan de bbq voorbereiden, aangezien dat onze lunch is vandaag!! Tot de volgende update!

XX



  • 04 Oktober 2014 - 15:08

    Anneke:

    Hey Lotte, wat leuk om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt! Het is vast erg gezellig met zo'n klein meisje de hele dag. Geniet van je tijd in Spanje. Groetjes Anneke

  • 19 Oktober 2014 - 16:02

    Eveline:

    Lieve Lotte,
    Ik ben zo onwijs trots op jou. Gelukkig spreken wij elkaar regelmatig maar ik mis je wel. Nog een maandje en dan zien we elkaar gelukkig weer in Madrid. Heb onwijs veel zin om je weer te zien en je even vast te houden. xxx liefs en een dikke knuffel, Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sant Cebrià de Vallalta

Spanje!!!

Spanje voor een half jaar!!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2015

Dat was mijn Spanje avontuur

26 Oktober 2014

Alweer een maand

04 Oktober 2014

De eerste week!
Lotte

Actief sinds 04 Okt. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 1860

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 28 Maart 2015

Spanje!!!

Landen bezocht: